Τζίμης Πανούσης - Μικροαστική Καταστροφή & Πούστευε και μη Eρεύνα
ΜΙΚΡΟΑΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Στο εξώφυλλο παιδάκια της Καμπότζης τρέχουν γυμνά μετά τις πρώτες ναπάλμ, πάνω σε ταρτάν κάπου ανάμεσα στο 1ο και στο 2ο κουλουάρ. Στο εσώφυλλο το πρόσωπο του Τζιμάκου φωτίζεται κάτω από το Χριστός Ανέστη. Παραμέσα, κάτω από τον τίτλο, βλέπουμε ότι πρόκειται για Ποιήματα και
ψηφιακέςζωγραφιές, μεταλλαγμένες με τη βοήθεια του υιού του, Άρη Πανούση. Μας δίνει και χώρο για κάποια αφιέρωση. Ακόμη πιο μέσα διαβάζουμε πως "Με πιέζει ο εκδότης μου να γράψω βιβλίο! Έχουμε βγάλει ήδη 4, αλλά θέλει κι άλλο ένα τουλάχιστον. Τα 5 βιβλία είναι ο ικανός και αναγκαίος αριθμός για να καθιερωθεί κάποιος ως συγγραφέας (σε αντίθετη περίπτωση και με μια βιντεοκασέτα που έχω σχεδόν τελειώσει, κινδυνεύω να γίνω σκηνοθέτης)".
Δεν ξέρω τι υπαινίσσεται για τους σκηνοθέτες αλλά μπορώ να φανταστώ γιατί έχει γεμίσει ο τόπος τυπωμένη σαβούρα. Κι αν μια ταινία φτάνει για να ικανοποιήσει κάποιοςτο βίτσιο του και μετά να θεωρείται σκηνοθέτης για πάντα, σκέφτομαι μήπως να θεσπίζαμε το ίδιο για όλους τους ατάλαντους που φιλοδοξούν να γίνει γραφιάδες, ώστε να ξεμπερδεύαμε μια και καλή μαζί τους. Βλέπω την ελληνική ταινία "Κάνε με πρωθυπουργό" [1965] και σε κάποια φάση ο Ρίζος λέει στη δικιάτου "για να γράψεις στη γραφομηχανή, ρε Σούλα, πρέπει να ξέρεις το αλφάβητο!"
Ένα είναι βέβαιο, πως ο Τζιμάκος όχι μόνο ξέρει νεράκι την αλφαβήτα, αλλά έχει μάτια, μύτη, αυτιά, χέρια, πόδια και στόμα. Για να φρίττει μ' αυτά που βλέπει κι ακούει, για να μυρίζει το μπαρούτι και την αποφορά πασώντων εξουσιών, για να μουντζώνει με χέρια και με πόδια, για να καταγράφει χρονογραφικά όσα είν' απ' τ' άγραφα. Διότι η τρέλα έχει πλέον κατέβει απ' τα βουνά {Άγραφα και μη] κι έχει εγκατασταθεί μέσα του και μέσα μας. Κι αυτή η ασίγαστη τρέλα είναι που του φέρνει λογοδιάρροια, που τον οιστρηλατεί σανβουκέντρα, που τον κρατάει ζωντανό κι εν εγρηγόρσει.
Η βία είναι το θηλυκό του βίου. Το ουδέτερο είναι το βιός.
Τα ποιήματα που θα διαβάσετε εδώ είναι άλλοτε πεζά και προσγειωμένα κι άλλοτε έμμετρα κι έπεα πτερόεντα. Κάποια ίσως σας είναι ήδη γνωστά από τα παλιά, κάποια άλλα ίσως ταβρείτε χαριτωμένα και κάποια παρωχημένα ή στραβοχυμένα. Οι τίτλοι τους, κι ενίοτε και τα ίδια, είναι τσιτάτα ή συρραφή από μεταλλαγμένα αποφθέγματα, που αναδύουν ένα βρώμικο και θυμόσοφο χιούμορ. Η αναρχία φωλιάζει μέσα τους εν σπέρματι. Κυριολεκτικά και μεταχρονολογημένα. Η σοβαρότητα και η σωβρακότηταπάνε οπωσδήποτε περίπατο μαζί. Η ανατροπή και η υποτροπή είναι αδελφές, κακές, ψυχές κι ανάποδες έννοιες.
Κι όλ' αυτά συμβαίνουν στις δεξιές σελίδες. Στις ανάδελφες αριστερές, σας περιμένουν κοπέλες απ' το διαδίκτυο, ψηφιακά πειραγμένες. Όχι που από πριν ήτανε εντάξει, απλά τις πειράζουνε- μπαμπάς και γιος - για να μας τρίψουνε και καλά τη μούρη και για να παίξουν με τα όρια του επιτρεπτού και του ανεπίτρεπτου. Με τα σύνορα της αισθητικής και της δεοντολογίας. Με τα διαλελυμένα οδοφράγματα της λογοκρισίας και τις άσπρες γραμμές της ανοχής, της ενοχής και της τηλεοπτικής μας θαλπωρής.Κι έτσι δεν προλαβαίνουμε καν να στρέψουμε ή όχι το μάγουλο: σκαμπίλια πέφτουνε βροχή και εκατέρωθεν. Εναλλάξ και παραλλάξ.
Δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα αν αξίζει να "διαβάσετε" αυτό το βιβλίο. Δεν ξέρω καν πως θ' αντιδράσει ένας αμύητος κι ανυποψίαστος αναγνώστης. Αν θα το κάψει ή αν θα το πετάξει στον καταστροφέα εγγράφων για να διαπιστώσει τις δυνατότητές του. Είμαι σίγουρος όμως ότι ξεχειλίζει από πικρή σάτιρα και ένα χιούμορ κατράμι. Από αγανάκτηση κι οργή. Κοχλάζει και χιμάει να μας πνίξει γιατί πιστεύει πως έτσι μόνο, μπροστά στον απόλυτο κίνδυνο πνιγμού, μπορούμε να νοιώσουμε τηματαιότητα και την ανυπαρξία που βίωσε κι ο ίδιος μετά το τελευταίο κατακαλόκαιρο εγκεφαλικό σε κάποιο ελληνικό νησί.
Εικόνα σου είμαι, κοινωνία, και τρομάζω!
16/10/2005 Κώστας Γ. Καρδερίνης
ΠΟΥΣΤΕΥΕ ΚΑΙ ΜΗ ΕΡΕΥΝΑ
Στο εξώφυλλο παιδάκια της Καμπότζης τρέχουν γυμνά μετά τις πρώτες ναπάλμ, πάνω σε ταρτάν κάπου ανάμεσα στο 1ο και στο 2ο κουλουάρ. Στο εσώφυλλο το πρόσωπο του Τζιμάκου φωτίζεται κάτω από το Χριστός Ανέστη. Παραμέσα, κάτω από τον τίτλο, βλέπουμε ότι πρόκειται για Ποιήματα και
ψηφιακέςζωγραφιές, μεταλλαγμένες με τη βοήθεια του υιού του, Άρη Πανούση. Μας δίνει και χώρο για κάποια αφιέρωση. Ακόμη πιο μέσα διαβάζουμε πως "Με πιέζει ο εκδότης μου να γράψω βιβλίο! Έχουμε βγάλει ήδη 4, αλλά θέλει κι άλλο ένα τουλάχιστον. Τα 5 βιβλία είναι ο ικανός και αναγκαίος αριθμός για να καθιερωθεί κάποιος ως συγγραφέας (σε αντίθετη περίπτωση και με μια βιντεοκασέτα που έχω σχεδόν τελειώσει, κινδυνεύω να γίνω σκηνοθέτης)".
Δεν ξέρω τι υπαινίσσεται για τους σκηνοθέτες αλλά μπορώ να φανταστώ γιατί έχει γεμίσει ο τόπος τυπωμένη σαβούρα. Κι αν μια ταινία φτάνει για να ικανοποιήσει κάποιοςτο βίτσιο του και μετά να θεωρείται σκηνοθέτης για πάντα, σκέφτομαι μήπως να θεσπίζαμε το ίδιο για όλους τους ατάλαντους που φιλοδοξούν να γίνει γραφιάδες, ώστε να ξεμπερδεύαμε μια και καλή μαζί τους. Βλέπω την ελληνική ταινία "Κάνε με πρωθυπουργό" [1965] και σε κάποια φάση ο Ρίζος λέει στη δικιάτου "για να γράψεις στη γραφομηχανή, ρε Σούλα, πρέπει να ξέρεις το αλφάβητο!"
Ένα είναι βέβαιο, πως ο Τζιμάκος όχι μόνο ξέρει νεράκι την αλφαβήτα, αλλά έχει μάτια, μύτη, αυτιά, χέρια, πόδια και στόμα. Για να φρίττει μ' αυτά που βλέπει κι ακούει, για να μυρίζει το μπαρούτι και την αποφορά πασώντων εξουσιών, για να μουντζώνει με χέρια και με πόδια, για να καταγράφει χρονογραφικά όσα είν' απ' τ' άγραφα. Διότι η τρέλα έχει πλέον κατέβει απ' τα βουνά {Άγραφα και μη] κι έχει εγκατασταθεί μέσα του και μέσα μας. Κι αυτή η ασίγαστη τρέλα είναι που του φέρνει λογοδιάρροια, που τον οιστρηλατεί σανβουκέντρα, που τον κρατάει ζωντανό κι εν εγρηγόρσει.
Η βία είναι το θηλυκό του βίου. Το ουδέτερο είναι το βιός.
Τα ποιήματα που θα διαβάσετε εδώ είναι άλλοτε πεζά και προσγειωμένα κι άλλοτε έμμετρα κι έπεα πτερόεντα. Κάποια ίσως σας είναι ήδη γνωστά από τα παλιά, κάποια άλλα ίσως ταβρείτε χαριτωμένα και κάποια παρωχημένα ή στραβοχυμένα. Οι τίτλοι τους, κι ενίοτε και τα ίδια, είναι τσιτάτα ή συρραφή από μεταλλαγμένα αποφθέγματα, που αναδύουν ένα βρώμικο και θυμόσοφο χιούμορ. Η αναρχία φωλιάζει μέσα τους εν σπέρματι. Κυριολεκτικά και μεταχρονολογημένα. Η σοβαρότητα και η σωβρακότηταπάνε οπωσδήποτε περίπατο μαζί. Η ανατροπή και η υποτροπή είναι αδελφές, κακές, ψυχές κι ανάποδες έννοιες.
Κι όλ' αυτά συμβαίνουν στις δεξιές σελίδες. Στις ανάδελφες αριστερές, σας περιμένουν κοπέλες απ' το διαδίκτυο, ψηφιακά πειραγμένες. Όχι που από πριν ήτανε εντάξει, απλά τις πειράζουνε- μπαμπάς και γιος - για να μας τρίψουνε και καλά τη μούρη και για να παίξουν με τα όρια του επιτρεπτού και του ανεπίτρεπτου. Με τα σύνορα της αισθητικής και της δεοντολογίας. Με τα διαλελυμένα οδοφράγματα της λογοκρισίας και τις άσπρες γραμμές της ανοχής, της ενοχής και της τηλεοπτικής μας θαλπωρής.Κι έτσι δεν προλαβαίνουμε καν να στρέψουμε ή όχι το μάγουλο: σκαμπίλια πέφτουνε βροχή και εκατέρωθεν. Εναλλάξ και παραλλάξ.
Δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα αν αξίζει να "διαβάσετε" αυτό το βιβλίο. Δεν ξέρω καν πως θ' αντιδράσει ένας αμύητος κι ανυποψίαστος αναγνώστης. Αν θα το κάψει ή αν θα το πετάξει στον καταστροφέα εγγράφων για να διαπιστώσει τις δυνατότητές του. Είμαι σίγουρος όμως ότι ξεχειλίζει από πικρή σάτιρα και ένα χιούμορ κατράμι. Από αγανάκτηση κι οργή. Κοχλάζει και χιμάει να μας πνίξει γιατί πιστεύει πως έτσι μόνο, μπροστά στον απόλυτο κίνδυνο πνιγμού, μπορούμε να νοιώσουμε τηματαιότητα και την ανυπαρξία που βίωσε κι ο ίδιος μετά το τελευταίο κατακαλόκαιρο εγκεφαλικό σε κάποιο ελληνικό νησί.
Εικόνα σου είμαι, κοινωνία, και τρομάζω!
16/10/2005 Κώστας Γ. Καρδερίνης
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Τζίμης Πανούσης (Αθήνα, 12 Φεβρουαρίου 1954 - Αθήνα, 13 Ιανουαρίου 2018) ήταν Έλληνας μουσικός, τραγουδοποιός, τραγουδιστής, σατιρικός κωμικός, ραδιοφωνικός παραγωγός και ηθοποιός. Ήταν γνωστός για την σάτιρα και τον καυστικό και πρωτότυπο στίχο του, όπου σατίριζε όχι μόνο την πολιτικοκοινωνική κατάσταση της Ελλάδας, αλλά και τον γενικότερο ανθρώπινο ψυχισμό.Μουσικές Ταξιαρχίες.
Μουσικά δηλώνει αυτοδίδακτος και παίζει λίγο απ' όλα. Πρώτες προσπάθειες στο χώρο της μουσικής έγιναν με το σχήμα "Χαρούμενη Κουδουνίστρα" όταν ακόμα ήταν στο Γυμνάσιο. Στα μέσα με τέλη της δεκαετίας του 1970 σχηματίστηκαν οι Μουσικές Ταξιαρχίες από τον Τζίμη Πανούση (φωνή, στίχοι, μουσική) και τους Σπύρο Πάζιο (κιθάρα, synthesizer, έγχορδα), Γιάννη Δρόλαπα (ηλεκτρική κιθάρα), Βαγγέλη Βέκιο (τύμπανα) και Δημήτρη Δασκαλοθανάση (μπάσο). Στη συνέχεια προστέθηκε και ο Van Svarnas (σαξόφωνο). Η πρώτη τους εμφάνιση σε κοινό έγινε το 1980 στο "Skylab" στην Πλάκα, ενώ η πρώτη τους δισκογραφική δουλειά είναι ο δίσκος Μουσικές Ταξιαρχίες που κυκλοφόρησε από την MINOS-EMI το 1982. Νωρίτερα (το 1980) είχε κυκλοφορήσει μία ανεξάρτητη παραγωγή σε κασέτα, το "Disco Tsoutsouni". Ακολούθησαν οι δίσκοι Αν η Γιαγιά μου είχε Ρουλεμαν (1984) και Hard Core (ζωντανή ηχογράφηση, 1985). Το 1983 οι Μουσικές Ταξιαρχίες καμουφλάρονται κάτω από το όνομα Alamana's Bridge (= Γέφυρα της Αλαμάνας) και συμμετέχουν στο δίσκο-συλλογή ελληνικού ροκ Made in Greece Vol.1, παρά τις αντιρρήσεις της τότε δισκογραφικής τους εταιρείας. Από τον επόμενο δίσκο "Κάγκελα Παντού" (1986) ο Πανούσης αποφασίζει να συνεχίσει μόνος του. Σόλο καριέρα Το 1987 κυκλοφορεί ο τελευταίος δίσκος από την MINOS-EMI "Χημεία και Τέρατα". Οι επόμενοι δύο δίσκοι "Δουλειές του Κεφαλιού" / The Greatest Kitsch Live! (1990) και "Ο Ρομπέν των Χαζών" (ζωντανή ηχογράφηση, 1992) κυκλοφορούν από την Music Box International, ενώ το "Vivere Pericolosamente" από την Warner το 1993. Η επόμενη δισκογραφική του δουλειά κυκλοφόρησε εφτά χρόνια μετά, το 2000, με τίτλο "Με Λένε Πόπη" (ζωντανή ηχογράφηση). Κυκλοφόρησε επίσης μαζί με το περιοδικό Μετρό το 2002 το ολιγόλεπτο CD "Δείγμα Δωρεάν" με ακυκλοφόρητα τραγούδια από τις τελευταίες παραστάσεις του. Στις 20 Γενάρη του 2009 κυκλοφόρησε ένα διπλό DVD με ζωντανή κινηματογράφηση της παράστασης "Της Πατρίδας μου η Σημαία", που δόθηκε το 2008 στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο. Την άνοιξη του 2015 οι Μουσικές Ταξιαρχίες επανενώθηκαν για μια σειρά εμφανίσεων στο Κύτταρο μετά από 30 χρόνια απουσίας. Φέτος έκανε σειρά εμφανίσεων ξανά στο Κύτταρο όπου διακόπηκαν βίαια ύστερα από καρδιακή προσβολή που υπέστη την ώρα της παράστασης. Άλλες δραστηριότητες Πέρα από τη μουσική o Τζίμης Πανούσης έχει ασχοληθεί κατά καιρούς με το ραδιόφωνο, την τηλεόραση και λιγότερο με τον κινηματογράφο. Έχει μια δεκαπεντάχρονη ιστορία σαν ραδιοφωνικός παραγωγός στους ραδιοσταθμούς Top FM, Κανάλι 15, Ωχ FM, Flash 9.65, 88 μισό Θεσσαλονίκης, ΣΚΑΪ 100.3FM, City FM 99.5. Η τηλεοπτική εκπομπή του Κορίτσια ο Τζίμης που επρόκειτο να μεταδοθεί από την τότε ΕΤ2 το 1995 τελικά «κόπηκε», ωστόσο στιγμιότυπά της έχουν κατά καιρούς παρουσιάσει κατά τη διάρκεια τηλεοπτικών συνεντεύξεών του. Έχει εμφανιστεί έκτακτα σε τηλεοπτικές σειρές όπως οι Δέκα Μικροί Μήτσοι του Λάκη Λαζόπουλου. Στον κινηματογράφο, έχει πρωταγωνιστήσει στην ταινία Ο δράκουλας των Εξαρχείων (1981) του Νίκου Ζερβού μαζί με τις υπόλοιπες Μουσικές Ταξιαρχίες και έχει εμφανιστεί ως γκεστ σταρ στις ταινίες Ηνίοχος (1995) του Αλέξη Δαμιανού, Προστάτης Οικογένειας (1997) του Νίκου Περάκη και Safe Sex (1999) των Μ. Ρέππα - Θ. Παπαθανασίου. Έχουν εκδοθεί έξι βιβλία του Πανούση, κυρίως βασισμένα στις ραδιοφωνικές του εκπομπές. Πρώτο ήταν το Η Ζάλη των Τάξεων (Γνώσεις, 1989) που περιέχει 40 ιστορίες ραδιοφωνικής φαντασίας που ακούστηκαν από την εκπομπή "Δούρειος Ήχος" στον Top FM την περίοδο 1988-89, ακολούθησαν τα Πικρέ, Μικρέ Μου Αράπη (Opera, 1990) που είναι μια σαπουνόπερα 22 επεισοδίων που ακούστηκε από τον "Δούρειο Ήχο" το καλοκαίρι του 1989 και Το Κυνήγι της Γκόμενας (Opera, 1992) που αποτελείται από 30 σύντομες γυναικείες βιογραφίες. Το 1996 κυκλοφόρησε το Υγιεινή Διαστροφή (Opera), για τα 20 χρόνια της παρουσίας του, που συμπεριλαμβάνει την έκδοση σε CD του Disco Tsoutsouni και περιέχει το σύνολο των στίχων των τραγουδιών του μέχρι τότε καθώς και συνεντεύξεις, γκάλοπ κ.α. Τον Ιανουάριο του 2002 παρουσίασε στο περιοδικό ΜΕΤΡΟ τον "εναλλακτικό Καζαμία 2002" με τον τίτλο "Μωρόν λαβέ" ντυμένος με μαντήλα τύπου Παλαιάς Διαθήκης κρατώντας κούκλα βρέφους, τυλιγμένο με την αστερόεσσα. Στο ίδιο το αφιέρωμα φέρεται και με στολή του Άη Βασίλη με εξάρτυση Αφγανού τρομοκράτη ν΄ αναφωνεί το σύνθημα για την Καμπούλ: "Μπόμπα - τσόντα και καμπάνα" αποκαλώντας την ισλαμική μαντήλα μπούργκα "παραδοσιακό ταλιμπανιστήρι". To 2005 κυκλοφόρησαν ταυτόχρονα ακόμα δύο βιβλία του από τις εκδόσεις Opera με τίτλους Μικροαστική Καταστροφή και Πούστευε και Μη Ερεύνα, ενώ το 2010 κυκλοφόρησε το πολύτομο έργο "Ο Στάλιν σκέφτεται για σένα στο Κρεμλίνο". Το 2011 παρουσίαζε καθημερινή ημίωρη ραδιοφωνική εκπομπή σατιρίζοντας πολιτικά γεγονότα με τον τίτλο "Δούρειος ήχος", με εναρκτήρια ατάκα "Αμερικανοτσολιάδες, ελβετόψυχοι, αλήτες, ρουφιάνοι, δημοσιογράφοι, ελεύθεροι πολιορκημένοι επαγγελματίες ήλθεν η ώραν σας" - "Αβάντι πόμολο !" (με μουσική υπόκρουση το "Αβάντι Πόπολο"). Δισκογραφία Έτος Τίτλος Πληροφορίες 1980 Disco Tsoutsouni Με τις Μουσικές Ταξιαρχίες. Πρώτη κυκλοφορία σε κασέτα. Επανακυκλοφόρησε το 1996 σε CD και χωρίς λογοκρισία, μαζί με το βιβλίο Υγιεινή Διαστροφή (εκδόσεις Opera, 1996). Το 2013 επανακυκλοφόρησε σε CD και LP από τη Sui Generis Music. Η CD έκδοση κυκλοφόρησε μαζί με την εφημερίδα Real News στις 31/3/2013. Οι τίτλοι των τραγουδιών είναι καμουφλαρισμένοι με τίτλους ταινιών. 1982 Μουσικές Ταξιαρχίες Ο πρώτος δίσκος των Μουσικών Ταξιαρχών που αποτελούν οι Τζίμης Πανούσης (τραγούδι και κρουστά), Σπύρος Πάζιος (κιθάρες, συνθεσάιζερ, strings), Γιάννης Δρόλαπας (ηλεκτρική κιθάρα), Βαγγέλης Βέκιος (τύμπανα), Δημήτρης Δασκαλοθανάσης (μπάσο) και Van Svarnas (σαξόφωνο). 1982 Made In Greece Οι Μουσικές Ταξιαρχίες αλλάζουν όνομα και γίνονται Alabama's Bridge για να μπορέσουν να παρακάμψουν το συμβόλαιο με την ΕΜΙ και να βάλουν ένα τραγούδι σ' αυτή τη συλλογή, που κυκλοφορεί με ηχογραφήσεις 5 συγκροτημάτων από την Polygram. 1984 Αν Η Γιαγιά Μου Είχε Ρουλεμάν Ο δεύτερος δίσκος των Μουσικών Ταξιαρχιών με τους Πανούση, Πάζιο, Βέκιο, Δασκαλοθανάση, Ελενίτσα Καλατζοπούλου (κλαρίνο) και Μάικ (σαξόφωνο). 1985 Hard Core Ο τρίτος δίσκος των Μουσικών Ταξιαρχιών με τους Πανούση, Πάζιο, Δασκαλοθανάση, Βασίλη Γκίνο (πλήκτρα), Άκη Περδίκη (τύμπανα). 1986 Κάγκελα Παντού Δίσκος του Τζίμη Πανούση. Παίζουν οι Πανούσης, Πάζιος, Γκίνος. 1987 Χημεία Και Τέρατα Δίσκος του Τζίμη Πανούση. Παίζουν οι Πανούσης, Πάζιος, Τάσος Καλλιανιώτης (κιθάρα), Γιώργος Καραγιαννίδης (μπάσο), Ορέστης Πλακίδης (πλήκτρα) και Ηλίας Αχλαδιώτης (τύμπανα). 1988 Τα λαϊκά της Ελένης Η Ελένη Βιτάλη ερμηνεύει το τραγούδι Θα Γίνω Ολοκαύτωμα. Τη μουσική υπογράφει ο Τάκης Σούκας και τους στίχους ο Τζίμης Πανούσης. 1989 Τάπαντα Συλλογή 10 τραγουδιών από τους 5 δίσκους του στην ΕΜΙ. 1990 Δουλειές Του Κεφαλιού Διπλός δίσκος του. 1992 Ο Ρομπέν Των Χαζών Ηχογράφηση συναυλίας του την Τσικνοπέμπτη 17 Φεβρουαρίου στο Ρόδον. Παίζουν οι Πάζιος, Πλακίδης, Δασκαλοθανάσης, Αχλαδιώτης. 1993 Vivere Pericolosamente Τραγούδια και πρόζες του Πανούση. Συμμετέχει ο Βασίλης Σαλέας με το κλαρίνο του, η Ελένη Λεγάκη στο Φεγγαράκι και παίζουν οι Σπύρος Πάζιος, Ηλίας Αχλαδιώτης, Σάκης Κατσάτσος και Ορέστης Πλακίδης. 1995 Μουσικές Ταξιαρχίες Και Άλλες Αηδίες Συλλογή 20 τραγουδιών από τους δίσκους του στην ΕΜΙ. 1995 Toy Story: Η ιστορία των παιχνιδιών Μουσική: Ράντι Νιούμαν. Τραγούδι: Τζίμης Πανούσης. Ελληνικοί στίχοι: Τζίμης Πανούσης. Συμμετέχει ο Αλκίνοος Ιωαννίδης. 2000 Με Λένε Πόπη Η ηχογράφηση του CD έγινε από την κινητή μονάδα Octal One στις 19 Φεβρουαρίου του 1999 στο "Κεντρί". Στο DVD περιέχεται ζωντανή κινηματογράφηση της παράστασης διάρκειας 118' χωρισμένη σε 34 μέρη και επιπλέον το βίντεοκλιπ του Νεοέλληνα και σύντομη αναφορά σε όλους τους δίσκους και τα βιβλία του Πανούση. Η DVD έκδοση επανακυκλοφόρησε μαζί με την εφημερίδα Real News στις 14/3/2013 σε συνεργασία με την Sui Generis Music. 2000 18 Tribute στον Γιάννη Μαρκόπουλο Ο Τζίμης Πανούσης ερμηνεύει το τραγούδι Χρώματα κι Αρώματα (Την Εικόνα σου). 2001 Τα Χειρότερα Best Περιέχει 17 τραγούδια από τους 5 δίσκους της Minos. 2002 Δείγμα Δωρεάν Ζωντανή ηχογράφηση στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο της παράστασης "Της Πατρίδας μου η σημαία" το Δεκέμβριο του 2000. Περιέχει 4 τραγούδια και 1 πρόζα. 2002 Επί Τέλους Συμμετοχή στο δίσκο των Βαβυλώνα, στο τραγούδι Δεθελοντής. 2002 Ανάγλυφα Μιας Τέχνης Ταπεινής Συμμετοχή στο δίσκο του Μπάμπη Τσέρτου με την ερμηνεία του τραγουδιού Κανελόριζα. 2003 Δούρειος Ήχος 53 λεπτά με τον ραδιοφωνικό Τζίμη Πανούση. Ηχογραφήσεις από τις εκπομπές Δούρειος Ήχος και Ακραία Επικοινωνιακά Φαινόμενα από το Μάιο του 1988 μέχρι το Σεπτέμβριο του 2002 χωρισμένες σε 23 μέρη. 2005 Ρε Γυαλάκια Πονηρέ Συμμετοχή στο δίσκο του Γιάννη Λογοθέτη με την ερμηνεία του τραγουδιού Ήρθαν Κάτι Αμερικάνοι. 2008 The Complete EMI Years Επανακυκλοφορία σε 4 cd ολόκληρης της δισκογραφικής δουλειάς του Τζίμη Πανούση με την EMI. 2009 Της Πατρίδας μου η Σημαία Ζωντανή ηχογράφηση στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο της παράστασης "Της Πατρίδας μου η σημαία" το Δεκέμβριο του 2000. 2013 Obi-obi-bi Περιέχει 13 τραγούδια. 2013 Προσεχώς Βουλγάρες Πρόκειται για κινηματογράφηση της παράστασης "Προσεχώς Βουλγάρες" που έγινε στις 7/5/1997 στο "Μύλο" της Πατησίων. Περιέχει 7 τραγούδια. 2013 Τέσσερις Εποχές Και Μια Συγγνώμη Μουσική: Ευριπίδης Ζεμενίδης. Στίχοι: Γιώργος Μυζάλης. 2014 Mastoura Ambient 7" βινύλιο μαζί με το περιοδικό "Μετρό". Τραγουδάει ο Σωκράτης Μάλαμας. 2015 Λαός Οπλισμένος Ποτέ Νικημένος CD μαζί με το περιοδικό Μετρό. Τραγουδάνε ο Γιάννης Αγγελάκας και η Κατερίνα Στανίση. Βιβλία Η Ζάλη των Τάξεων. Εκδ. Γνώσεις. 1989. Πικρέ, Μικρέ Μου Αράπη. Εκδ. Opera. 1990. Το κυνήγι της γκόμενας. Εκδ. Opera. 1992. Υγιεινή Διαστροφή. Εκδ. Opera. 1996. Μικροαστική Καταστροφή. Εκδ. Opera. 2005. Πούστευε και Μη Ερεύνα. Εκδ. Opera. 2005. Ο Στάλιν σκέφτεται για σένα στο Κρεμλίνο. Εκδ. Opera. 2010. Magic Baf. Εκδ. Opera. 2013.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου